Reprezintă mecanismele instituite prin Ordonanța Guvernului nr. 38/2015 un remediu efectiv al supraîndatorării consumatorului român de credite?

Numărul 5 Anul 2016
Revista Numărul 5 Anul 2016

ABSTRACT

The study analyzes the recent legal act regarding the consumer protection in relation to professionals, with particular application to the relationship bank – consumer and to the efficiency of the and alternative dispute resolution mechanism between them in terms of its aptitude to be an effective remedy for the consumer credit indebtedness.

Keywords:

over-indebtedness, consumer, professional, bank, credit, alternative dispute resolution, ADR, CADRB

REZUMAT

Studiul analizează recentul act normativ în materia protecției consumatorilor în relația cu profesioniștii, cu aplicare particulară la relația bancă – consumator și la eficiența mecanismului de soluționare alternativă a disputelor dintre aceștia din perspectiva aptitudinii sale de a reprezenta un remediu efectiv al supraîndatorării consumatorului de credite.

Legislaţie relevantă: Directiva nr. 2009/22/CE; Directiva nr. 2013/11/UE; C. civ., art. 2523; O.G. nr. 21/1992, art. 2; O.G. nr. 38/2015, art. 5, art. 6, art. 11, art. 12, art. 14, art. 16, art. 21
Cuvinte cheie:

Vrei acces complet la articol?

Citește integral în platforma Sintact și descoperă toate revistele juridice premium incluse în Sintact AI Reviste.

Demo gratuit

Articole similare

Caută Articole

Ultimele Articole

Newsletter Wolters Kluwer România