Efecte specifice ale încetării contractului de franciză

Numărul 7 Anul 2012
Revista Numărul 7 Anul 2012

ABSTRACT

The franchise agreement judicially regulates the economic operation by which the trader, who successfully carries his economic activity, provides another trader, who is independent and carefully selected, the trademark and know how to be exploited, and also assistance during contract. When the franchise contract comes to an end, it ceases to have effect, thus the former franchisee is obliged immediately to no longer use the trademark and know-how of the franchisor. In turn, the franchisor does not owe any business support to the former franchisee, and concerning the flow of the economic circuit, the remaining goods that still are in the stocks of the former franchisee, must be taken in accordance with an agreement by the franchisor.

Keywords:

franchise contract, termination, know-how, franchisee’s merchandise, confidentiality clause, post-contractual non-compete clause.

REZUMAT

Contractul de franciză reglementează juridic operaţiunea economică prin care comerciantul care desfăşoară cu succes activitatea sa comercială pune la dispoziţia unui alt comerciant, independent, atent selecţionat, marca şi know-how-ul, în vederea exploatării acestora, acordându-i totodată şi asistenţă pe perioada contractuală. Contractul de franciză ajuns la final, încetează a-şi mai produce efectele, prin urmare fostul francizat este de îndată dator de a nu mai face uz de marca şi know-how-ul francizorului. La rândul său, francizorul nu mai datorează asistenţă comercială fostului francizat, iar pentru cursivitatea circuitului economic, marfa rămasă în stocul fostului francizat trebuie preluată de către francizor în condiţiile stabilite prin contract.

Legislaţie relevantă:

Ordonanţa Guvernului nr. 52/1997; Codul fiscal

Cuvinte cheie:
Citește articolul complet în platforma de documentare juridică Sintact.ro! Solicită un cont demo gratuit completând formularul de mai jos: